11.7.12

DIY Schattenboekje | Keepsake Book


Zodra ik een Pritt-stift kon vasthouden begon ik met het maken van Vakantie Plakboeken. Voor een verzamelaar van mijn kaliber de ultieme kans om zoveel mogelijk waardeloze Schatten mee terug te slepen in mijn hol. Verzamelen doe ik nog steeds tijdens vakanties, maar van de voorgenomen Plak-avonden daarna komt vaak weinig meer terecht. Alle schatten liggen in Franse groentezakken, Deense afvalzakjes of Spaans kaaspapier te wachten tot ik eens een Been breek of ingesneeuwd raak. 
En toen bedacht ik dit alternatief:

As soon as I could say Glue Stick I began making Holiday Scrapbooks. Since I'm a magpie when it comes to paper it was the ultimate opportunity to bring the max amount of worthless treasures back to my nest. I still collect during holidays, but the planned Paste-evenings afterwards stay sadly neglected. All treasures are in French 'sac de fruits', Danish waste bags or Spanish cheese paper waiting for me to get a leg fracture or to be snowed in. 
And then I thought up this alternative:



.:: Vakantie-Schattenboekje ::. 
.:: Summer Keepsake Book ::.



.:: Nodig : 2 kraftenveloppen . 5 pergamijnenveloppen . masking tape . 
schaar . nietmachien + voor de versiering stempels . stickers  etc. ::.

.:: You'll Need: 2 manila envelopes . 5 glassine envelopes . masking 
tape . scissors . stapler + for decoration stamps . stickers etc. ::.




.:: Leg de pergamijn enveloppen met de kleppen naar boven op een stapel . 
leg aan weerszijde een kraft envelop met de voorzijde naar buiten .
niet aan de onderzijde van de stapel .
plak over de nietjes Masking Tape en versier het boekje ::.

.:: Pile up the glassine envelopes . flaps upward .
put a kraft envelope on either side . front facing out.
fasten with staples at the bottom .
use Masking Tape to hide the staples and then decorate the book ::.





Dit is de eerste Zomer DIY uit de beloofde serie. 
Binnenkort meer!

.:: Fijne Zomer ::. 

This is the First edition of our Summer-DIY-series.
Soon more! 

.:: Have a nice summer ::.





21 opmerkingen:

  1. Leuk en zooooo simpel....Ik ga 'm maken!
    Ook leuk; bij de Hema hebben ze gekleurde nietjes....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goede tip, ook voor thuisblijvers! (enne, smart thinking om tweetalig te gaan bloggen :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Suppper leuk gevonden!!!
    Maren (hoemmelke.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed idee, ik neem mijn ideeën boekjes mee als ik op vakantie ga. Ik werk altijd meteen alles uit. Heerlijk om bij thuiskomst de boekjes nog eens door te lezen en kijken. Ik ga deze DIY wel even pinnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed ideehee! Dat viva-kaartje uit portugal zit zelfs nog in mijn portemonnee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er geweldig leuk uit, super idee! Thanks!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk! Ik hou van dit soort boekjes. Zo simpel en daarom zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Héél origineel idee en o zo mooi ! Love it !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Briljant idee, ik kom ook altijd terug met een of ander papieren zakje vol spulletjes, meestal een zakje van ansichtkaarten uit de museumwinkel ofzo. Ga dit zeker ook eens doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Helemaal leuk! Super om te doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk idee! Dat is echt iets voor onze grote verzamelaars hier thuis :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat vind ik nou gewoon een heel goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit idee is fantastisch!!!!!! Dank je wel! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig! Moest heel breed glimlachen bij 'waardeloze schatten mee terugslepen naar mijn hol'. Verzamelaar van het eerste uur, ik zie het al helemaal voor mij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk idee!
    Heb het op mijn Pinterest gezet!
    http://pinterest.com/pin/95138610848925201/ :)

    Groetjes, Sarah!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ooohw, heel leuk zo'n boekje! Ik ga ook aan de slag :)
    Groetjes, Miek

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo'n leuk idee... ik heb het meteen in uitvoering gebracht voor onze vakantie naar Mexico. Eén kleine aanpassing... splitpennen in plaats van nietjes... onze nietmachine had wat moeite met zo'n hele stapel papier... en dit is ook wel mooi uitgepakt.
    Foto op pinterest: http://pinterest.com/pin/177540410281542134/

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk! En ook voor andere belevenissen te gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen