2.12.13

Ondertussen


'Het is net een Stacaravan!', riep meneer omstebeurt hoofdschuddend uit na de eerste inspectie van wat nu al ruim acht jaar ons huis is. Mijn vader, inmiddels gepensioneerd architect, liet ons vol vuur De Mogelijkheden zien en we gingen overstag. Eén maand overbruggen, fulltime klussen. De schrootjes eruit, de hele benedenverdieping gestript. Een wand aan gort zodat we zicht op en toegang kregen tot de 500m2 grote Wildernis achter het huis. Een houtkachel en de Piet Zwart keuken erin. En toen wij erin. Ik stond op het punt te bevallen van onze Jongste. De rest kwam later wel.


In 2008 raapten we weer Moed bij elkaar en vervingen het meer dan 100 jaar oude lemen dak. En zo bood de bovenverdieping ruimte voor vijf kamers én plek voor een badkamer. Maar toen de kamers klaar waren was de Klusfut er weer uit.


Deze Zomer dwongen we onszelf met harde hand weer aan de slag te gaan. Meneer omstebeurt heeft zo hard gewerkt! Met zoveel mogelijk hergebruik en met oude materialen om het karakter van ons huis te behouden bouwde hij een grote, prettige badkamer. 


De puntjes moet nog op de i (och, het plafond moet er nog in) maar we kunnen er heerlijk Badderen en Poedelen. En, het grootste voordeel van al, we hoeven 's nachts niet meer in het immer koude Achterhuis naar de WC. 


Weelde, zeggen we elke dag tegen elkaar.
Eerst genieten. De rest komt later wel. 




17 opmerkingen:

  1. Wauw, daar zou ik ook vast van genieten :) Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, daar zou ik ook vast van genieten :) Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtig martine! en complimenten voor meneer omstebeurt!
    wat een handige man is dat toch!
    mooie tegels ook!
    x gees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig huis! Ik vind het zo knap als je alles zelf doet, mijn meneer heeft twee linkerhanden, en ik wel drie ;-) Geniet van jullie mooie plek!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ziet dit er mooi uit! Echt ontzettend leuk, mag je trots op zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige blauwe tegeljes en leuke kastjes zeg! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi, je laatste zin. (En de badkamer ook).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, en zulk mooi licht. Idd genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat ziet er werkelijk prachtig uit, de stijl, de kleuren...wauw! x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi licht!
    En Retro handdoekjes! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is het mooi geworden. De omstebeurt-meneer is een man met twee rechterhanden volgens mij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gaaf joh! Ik kon vanochtend wolkjes blazen in de badkamer/ annex wc. Die nieuwe badkamer is nog heeel ver weg, maar de tegels hebben we al! In ons nog te bouwen huis gaat ook veel hergebruikt worden, zo'n fijn proces! 5 Kamers boven? Wow!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ooo die badkamert Adriaantje! Prachtig en heerlijk...vooral dat uitzicht appelleert aan mijn licht overspannen zenuwtjes...Lekker zenn wezen daaro! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk je badkamer, mooie turquoise tegeltjes, de kleur lijkt op de mozaïekjes die ik heb uitgezocht voor achter ons toilet in de badkamer. Zit momenteel ook midden in verbouwing, maar het is voor een goed doel en dan kun je daarna dubbel genieten.
    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen