15.10.12

My Memory Lane


Vrijdag was hij jarig. Zeven werd 'ie. En een mooi Feest was het. De dag erna was ik alleen met de Puinhopen. Op het ritme van Red Snapper ploegde ik er mijn weg doorheen. Onderweg mijmerend over de verstreken jaren. De therapeutische waarde van schoonmaken wordt in mijn optiek nog steeds schromelijk onderschat. Net als de functie van nostalgie, zo ervaarde ik. Hoe heerlijk om Mijlpalen, maar vooral de Kleinigheden nog eens voorbij te laten glijden. 

Friday was his birthday. He became Seven. And the Party was good. The next day I was alone in the after-party mess. To the rhythm of Red Snapper I plowed my way through. Along musing over the past years. The therapeutic value of housekeeping is in my view still awfully underestimated. Like the function of nostalgia, as I experienced. How wonderful to see Milestones, but especially the Trivia sliding by.



Al sinds mijn Kleutertijd hecht ik waarde aan die schijnbaar onbelangrijke Kleinigheden. Een paar dozen en inmiddels een serie plakboeken zijn gaan lijken op een serieuze verzameling. In dit hectische Leven en vooral tijdens nostalgische buien mijn grootste Bezit. Zo vond ik het briefje terug waarop ik een collega tijdens een vergadering verklapte waarom ik niet mee ging naar de Teamborrel. Zag ik op mijn afsprakenkaart voor de Poli hoe ik steeds vaker gecontroleerd werd en op 11 oktober - bijna 43 weken zwanger - eindelijk mocht blijven. De volgende dag at ik, verse Jongensmoeder van twee, volgens het bewaarde menukaartje Spinazie met ei en aardappels, van alles twee porties, yoghurt met druiven toe. En nu aten we Taart. Met daarin Zeven Verjaarskaarsjes. Uit het oude sigarenkistje waarin mijn moeder ze bijna 40 jaar bewaarde. 

Since my early Childhood I attach great value to those seemingly insignificant Trifles. A few boxes and now a series of scrapbooks are on their way to become a serious collection. In this hectic life and especially during nostalgic moods it's my most cherished Possession. So I found back the note on which I wrote to a colleague during a meeting revealing why I couldn't come to the Pub after work. I saw on my hospital appointment card a large number of checks and that on October 11th - almost 43 weeks pregnant - I was finally allowed to stay. The next day, as a fresh mother of two sons, I ate - according to the menu I kept - Spinach with egg and potatoes, two servings of both, and yogurt with grapes for desert. And now we ate Cake. On it were Seven candles, coming from the old cigar box where my mother kept them for almost 40 years.

Ze zeggen dat Nostalgie goed voor je doet.
Ga'k vaker doen. Hier.
Leuk als je meedoet. 

They say Nostalgia is good for you.
I will muse a little more often. Right here. 
You're welcome to join. 






13 opmerkingen:

  1. Proficiat! Het is gek hoe je op elke verjaardag van je kinderen, dat moment van de geboorte zo goed herinnerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mooi blogje misschien ga ik wel met je mee doen. Even bedenken hoe en wat

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi Martine! En nog gefeliciteerd met je zevenjarige leukerd! -X-

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha, alweer 7 jaar!!! Stoere man! Weet nog goed dat je vertelde dat je zwanger was!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk al die herinneringen! En wat leuk dat je deze even met ons delen wilt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nog van harte! Nostalgie, wie houdt er niet van! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ah en wat heb je dat weer mooi beschreven!
    En hiep hiep hoera!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nog van harte! Ik houd ook zo van nostalgie... wat leuk dat je dat allemaal bewaard hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Proficiat! Zou er een verschil zijn tussen herinneringen en nostalgie? Of is nostalgie gewoon gekleurde herinneringen?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nostalgie, ik kan er wat van. Ik hoef maar een kind met een plastic peer op z'n broek te zien, of de combinatie van koffie en groentensoep te ruiken. Verschimmelde kastanjes op de schaal ruiken toch heerlijk naar een gelukkige jeugd in de bossen, en overgekookte melk doet me aan beppe denken. En dat we van paperclips een beugel maakten, want dat leek ons oneindig stoer. Enne, enne, nou ja, nostalgie. Ik kan er wat van, zoals ik al zei. (Gefeliciteerd met je zoon, een jaar en een dag eerder kregen wij een dochter. Ken je "Oktoberkind" van Liselore Gerritsen. Als je van de nostalgie bent, vind je het vast mooi.)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig

    en nog een hele dikke proficiat!
    x

    BeantwoordenVerwijderen