30.9.12

Deze Week | This Week



Onze oude Appelboom bracht dit jaar weer volop heerlijke appels. Ze zijn zolangzamerhand rijp en met de eerste oogst bakte ik Appeltaart. De Herfst is begonnen. De houtkachel brandde deze week voor het eerst. 

Our old Appletree again produced a plentiful apple yield. They're now becoming ripe and with the first harvest I baked a Pie. Autumn is here. We heated our stove for the first time this week. 




Ondanks alle logistieke toestanden ben ik iedere dag blij dat mijn Jongens mogen genieten van het Vrijeschool Onderwijs. Deze week stond in het teken van Michael. Dankbaarheid voor wat achter je ligt, innerlijke moed voor de donkere periode die gaat komen en voor de Draken die je te bestrijden hebt, staan bij dit Feest centraal.

Despite all the logistical hurdles I feel blessed for each day that my boys can enjoy Waldorf Education. This week was all about the archangel Michael. Gratitude for what is behind you, inner courage for the dark days to come and for fighting your own Dragons, play the leading roles in this Celebration.




Het feest begint elk jaar met de opvoering van het verhaal van Sint Joris en de Draak. Dit jaar gespeeld door de klasgenoten van mijn Oudste, die daarop heel trots was. Bij de Plas werden vervolgens de Moed en Kracht van de kinderen op de Proef gesteld met allerlei uitdagingen. Aan het eind van de dag verbranden de kinderen een briefje met daarop 'Iets waar ze graag vanaf willen' in de bek van de Draak.

The celebration begins each year with the performance of the story of Saint George and the Dragon. This year played by the classmates of my Earliest, who was very proud of them. After that, at the Citylake, the Courage and Strength of the children was tested with various challenges. At the end of the day, the kids get the chance to get rid of Something they dislike by throwing it written on a note into the flaming mouth of the dragon.




En na alle inspanningen werd er gegeten van allerlei fruit en Heerlijks dat Ouders bakten (u ziet hier slechts één van de drie gedekte tafels!)

And after all the efforts everyone could recover with all kinds of fruits and delicious Goods baked by the Parents (what you see above is only one of the three set tables!)





Na een Prachtige dag aan de winderige Plas herrees meteen de Draak waar ik al een week of vijf tegen vecht: de Keelontsteking die maar terug blijft komen. Ook meteen reden voor een stortvloed aan Dankbaarheid: een lieve vriendin vulde de koelkast met Vitaminen, bracht een stapel DVD's, stofzuigde en deed zelfs de Was. 

A Great day at the windy Lake immediately resurrected the Dragon I have been fighting with for the past five weeks: the Laryngitis that just keeps coming back. Also immediately caused a flood of Gratitude: a dear friend filled up the Fridge with Vitamins, brought a pile of DVDs, vacuumed and even did the Laundry.

7 opmerkingen:

  1. Ik las er her en der al over, lijkt me een goed feest eigenlijk. En wat een goede tafel vol heerlijkheden..
    Maar het meest heerlijk is natuurlijk wel zo'n vriendin!
    Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi om de kinderen iets te laten verbranden, waar ze van af willen. Ik vind het geweldig dat jullie school hier op deze manier aandacht aan besteed. Leuk om te doen en een waardevolle les en een mooi ritueel. Ik wens jou heel veel beterschap! Je bracht me op een idee voor een leuke give away, maar dat zie je nog wel... Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel veel beterschap zeg... fijn zo'n vriendin ;o) daar kan je gewoon echt niet zonder!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kus op je keel! En eet maar veel appeltaart, dat moet helpen toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O nee, jij ook al, heel veel beterschap, lieve Martine
    En wat fijn zo'n vriendin, die zijn goud waard
    Rustig aan en hopelijk ben je snel weer op de been x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er goed uit!
    Beterschap met je keel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hmmmm appeltaart is echt mijn favoriet!
    De herfst is echt mijn favoriete seizoen als het op koken aankomt. Lekkere appels waar je appelmoes en crumble mee kan maken. Noten,...

    Je hebt me helemaal zin gegeven om zelf een taart te bakken. Spijtig genoeg heb ik geen budget voor een goede oven haha!

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen