11.9.12

Deze Week | This Week





De afgelopen week was er één van Opstarten en -al zeg ik het zelf- dat ging ons heel aardig af. M'n Eersteklasser leerde 'Boom' en 'Raaf' en huisjes vouwen. De Grote Vijfdeklasser deed aan Staaf- en Lijngrafieken. Speelafspraken werden weer naar Hartelust gemaakt. Alsof ze nooit weg zijn geweest. Zelfs de ochtendfile voelde vertrouwd aan. Ik heb weer Tijd om te werken, maar ik mis de Jongens wel in huis. 

The past week was all about Starting Up and allow me to say we did a pretty good job. My Firstgrader learned 'Boom' (tree) and 'Raaf' (raven) and folded houses. The Great Fifthgrader did Linecharts and Graphs. Their Playmates we're direct at hand. As if they never left. Even the morning traffic jam felt familiar. There's Time to work again, but I miss having the Boys around. 



Van Bien kreeg ik geweldig Mooie slakkenpost. Ik heb alles eerst een dag in de verpakking laten zitten en toen ik me echt niet meer in kon houden bleek ook de inhoud fantastisch. Via Instagram had Bien er zó een paar enthousiaste ruilers bij! 

From Bien I received some pretty awesome Snailmail. I left everything packed for a day and when I ran out of patience the contents appeared even more Fantastic. Via Instagram some enthusiastic swappers immediately came forward!


De afgelopen maanden heb ik op verschillende manieren een bijdrage geleverd aan een aantal (nieuwe) Magazines. Meer daarover later. In een mini-interview (tipje van de sluier!) werd me gevraagd wat vrienden voor me mee kunnen nemen als ze op bezoek komen. Mijn antwoord? Een zelfgebakken Taart. En zie waar mijn lieve Vriendin deze week mee binnenkwam? Een overheerlijke Citroentaart. Echte vrienden hoef je niets te vertellen hè?!

In the past few months I've worked on various contributions to several (new) Magazines, soon to be published. More on that later. In a mini-interview (tip of the iceberg!) I was asked about what Friends should bring when they come to visit. My answer? A homemade pie. And check what my dear Friend brought me this week? A delicious Lemon Pie. True Friends don't need to be told anything, right? 



Al dat kleine Geluk is brandstof voor de grootste Opstart-taak voor komende week: winkels informeren over en bevoorraden met de nieuwe DIY-PomPomsets. Ik begin er weer in te komen en hoop eindelijk Ruimte te vinden voor wat nieuwe Plannen!

Enough to get me Warm for this weeks biggest Startup-task: informing stores (international!) about and supplying them of our new DIY-PomPomsets. Getting back on track and hope to finally find some Space for new Plans. 

** Meer klein wekelijks Geluk vind je via het blog van Anki **
** Wanna see who else counts their Blessings? Check Anki's blog **


9 opmerkingen:

  1. Ohh, groep 3, wat geweldig vond ik het om te leren lezen!! Succes met opstarten, maar dat komt vast goed met die leuke cadeaus en lekkere taart! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat weer een vrolijke Blog! Maare vertel...ruilen :) ik hou van ruilen! Hihi. Mooi foto's ook hoor. Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn kleine man is ook an het schrijven begonnen. Volgens hem hebben ze nog niet gelezen, hahaha. Heerlijk om weer je handen vrij te hebben voor het werk, maar ik begrijp dat het ineens weer stil is. Dat herken ik wel... Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Foto's maken in de klas, hoe kreeg je dat voor elkaar? Enne vroeger kwam er na "boom" toch "roos" ;-) Raaf is ook leuk hoor...
    Zettumop in die lege uren: go Martine, go!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Succes met de stille uren en het weer op gang komen!
    Leuk pakketje van Bien en heerlijk zo'n taart!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kan me het de dag van gisteren nog herinneren! Leren lezen en schrijven... Leuke periode!
    Die huisjes zijn leuk, echte kunstwerkjes :-)

    Zal weer eens snuffelen in je winkeltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een drukte! En wat goed dat je dat pakje zolang dicht liet! Zou ik écht niet kunnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat knap van je.....
    En van je zoon!! Leuk he dat begin van schrijven en lezen....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat leuk! Kindjes leren te schrijven :-) Misschien leer je nu wel iemand schrijven die later een gevierd schrijver of schrijfster gaat worden! En wat een heerlijk pakketje van Bien. Geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen