12.6.12

Let's Bake


Een tijd geleden nam een vriendin van haar Franse Kampeervakantie een potje Confiture des Châtaignes voor me mee. Voor het mooie potje. Niet per definitie voor de inhoud. Lekker bij Wild, schijnt het te zijn. Maar dat komt er bij ons niet in, dus bakten we er afgelopen weekend deze Makkelijke Kastanjetaartjes mee. Ook heel Wild. En het leuke is dat je dit met elke jam kunt doen. Dus je hoeft er (helaas) niet persé voor naar Frankrijk! 

Dit heb je nodig:
een ingevette mini-muffinbakvorm * jam * 5 plakjes bladerdeeg * glas met een diameter van ca. 7 cm * een glas met een diameter van ca. 4 cm of een rond koekvormpje * ei * een voorverwarmde oven op 180 graden 



En zo maak je ze klaar:
Druk met het glas vier rondjes uit 3 plakjes bladerdeeg. Bekleed hiermee de ingevette vormpjes. Leg op elk deegvormpje een bodempje jam, ongeveer een halve eetlepel. Niet teveel, de jam gaat borrelen in de oven en dan loopt het over de rand. 




Steek 12 kleine rondjes (of andere vormpjes) uit de resterende 2 plakjes bladerdeeg en dek hiermee elk taartje af. Splits het ei en bestrijk alle deeg met het Geel. 

Hop, in de oven. Ongeveer 20 minuutjes (je kent je eigen oven het best)
Even af laten koelen, uit de vorm halen et voilà!



12 opmerkingen:

  1. Oeh lekker, die gaan er bij huize Langius ook wel in! Ga ik ook eens doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk en simpel recept. Ga ik zeker een keer proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mmmm lekker lekker, dat ga ik wel een keer proberen. Mooie foto's ook.

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er echt mond-waterend-lekker uit! Ik ga het vast en zeker ook eens proberen! (maar zonder kastanjes, ben ik bang, ik kom helaas nooit in Frankrijk) Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hmmmm....nu iemand charteren (lees: manlief) die je voor me maken kan. Ik heb dus 100 miljoen van die klotepotjes staan, maar ik kan ze niet wegdoen omdat ik ze zo mooi vind. Dus als jij nog wat weet? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben echt gek op kastanjes, dus ik ga op zoek naar zo'n mooi potje zodra ik weer in Frankrijk ben!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er heerlijk uit! Dit recept ga ik zeker is proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Eetlustopwekkend! Was het net zo lekker als het eruit zag? Ook een erg lekker liedje, in je recentste post.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oelala, gaan we maken :-)
    misschien vind ik wel een potje in de belgische super

    BeantwoordenVerwijderen