11.6.12

Hier wordt gelezen



Zij was de Juf, ik de leerling. Mijn zus en ik. Zeven en Vier. Wat zij overdag leerde in de Eerste Klas, bracht ze na schooltijd vol vuur over. En zo schreef en las ik al in de Kleuterklas.

Als je kunt lezen, zei mijn Moeder, gaat er een Wereld voor je open. 
Dat hoefde me geen tweede keer gezegd te worden. Ik las en ik lees. Een kleine dip na het verplichte lezen voor de lijsten van alle Vier talen in het voortgezet onderwijs daargelaten. Of misschien was die te wijten aan mijn volle overgave aan het Studentenleven dat daarna kwam.

Het vertoeven in een andere Wereld. Soms zo ver van mijn eigen. Soms zo dichtbij. Dat het onder je huid kruipt, nog dagen natrilt. Maanden, de beste Verhalen jaren en waarschijnlijk voor Altijd.

Toen Kikker mailde om te vragen of ik mee wilde doen met zijn Nieuwe Initiatief drukte ik dus meteen op Reply. En zo kwam het dat er vorige week twee mooie enveloppen op de mat vielen met Fijne Boekentips en een paar geweldige goodies. Sas en Sophie bedankt, ik ben er zó blij mee! 





6 opmerkingen:

  1. Wat leuk! Gefeliciteerd! En wat een prachtige en inspirerende blogs met heerlijke berichten van jou om te lezen :-) Makes me happy! Ik volg vanaf nu je blog, became a follower! Hope you follow back :-)

    Liefs Lisanne
    lisannevandeklift.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Martine, wat fijn dat je er blij mee bent...mijn Kikker post volgt deze week :-) xxSas

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh ja lezen...zàlig!!! De bib is mijn zen-plek.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Héé, dat klinkt leuk. Wat is dat voor actie? Ik ga me er meteen in verdiepen. Veel plezier Martine, maar dat komt vast wel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klinkt o zo herkenbaar! Vooral het stukje waarin je tijdens je opleiding leesmoe gemaakt werd; Thrillers hebben me toen van voor de televisie gehaald en weer doen lezen.
    Laat me weten wat je van de boeken zelf vindt!

    BeantwoordenVerwijderen