16.5.12

Haaks


Verbaasd riep zij uit: 'Dit heb ik volgens mij nog nooit gezien!', de vriendin die vorige week op een avond mijn woonkamer binnenstapte. Je zult een Wonder verwachten. Zoiets was het ook. Ik. Zat. Voor. De Televisie.

Ik oefen de laatste weken in Ontspannen. Een erg serieuze en lastige aangelegenheid voor mij, want ik ben het al lang geleden verleerd. Kwijt. En wie altijd maar rent, holt, buitelt en doorgaat, zit steeds moeilijker stil. Maar een Mens moet wel ooit eens opladen. Dat weet ik inmiddels maar al te goed.


Om het een en ander iets te vergemakkelijken kijk ik televisie. Niet van Harte, want ik ken niks, weet niet waar ik moet beginnen en vind de reclame ergerlijk stom. Dus al op dag 2 van mijn trainingsprogramma voegde ik een lichte activiteit toe: Haken. De eerste week kijk ik vooral naar mijn Haakwerk, de tweede week kan ik het zonder kijken en zie ik een paar leuke films. In een oogwenk is mijn eerste Granny Deken klaar en verlang ik overdag soms al naar mijn avondjes op de bank.


Er ligt al wol klaar voor Nieuwe Projecten. Een fijne col? Een Dekentje voor Stuubie? Of toch maar eerst de herfstige Deken voor de Boskamer van m'n Oudste?

Annell Rapido van Yvestown via koeriers Selina & Cath geleverd.
Waarover later meer. 

Voorzie jij me ondertussen van wat fijne Kijktips op TV of DVD? Ik ben benieuwd wat je zoal bevalt op het scherm. Dan oefen ik hier vast gedisciplineerd verder.


16 opmerkingen:

  1. Tjee je hebt er ook wel gelijk een flink tempo in! Succes met het ontspannen teevee kijken & haken! :)
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed, haken en kijken tegelijk....! Dvd-tip: de serie 'Mad Men'! Zo gaaf.... zeer verslavend ook (net als haken).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is mooi geworden. De kleuren zijn erg leuk. En dat zo snel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wel goed hoor, wat je doet.
    Ik ben ook áltijd bezig, zelfs als ik tv kijk.
    Het gaat meer om het idee dat ik even niet aan tafel
    achter de pc of op mijn naaikamer zit...ook leuker
    voor de man.

    Je garens en haakwerk zien er mooi uit!

    lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh ja mad men, de kleren, de scenery, de dialogen... super en scandinavische series "the killing", het licht is zo mooi.
    vast een betere brainwave met het haken erbij!
    Annuhmiek

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zit (bijna) altijd hakend voor de tv hihi
    Goed van je!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Joanna heeft een geweldige docu dvd van mij meegekregen over een groep 40ers (mannen) die gaan schoonzwemmen, aanrader! Ze geeft hem vast aan je door! Succes hè? En NCRV Document heeft nog wel wat leuke docu's, maar die zijn dan weer op de computer dus dat was geloof ik niet de bedoeling toch? XX

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie deken is het geworden!
    Tv tips...hmm ik kijk soms de gekste dingen eigenlijk :) 'So you think you can dance' vind ik heerlijk om naar te kijken. Series kijk ik niet echt, behalve 'Grey's anatomy'.... en soms kijk ik naar zoiets doms als 'Britt en Ymke'... Maar echte tips heb ik niet dus. Zal je zelf achter moeten komen door heeeeeel veel tv te kijken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat dacht je van : toch maar een lekker muziekje opzetten! Daarvan ik je een hele bus van aanraden. Maar inderdaad de docu over de groep mannen die gaan schoonzwemmen is echt een goeie tip, maar dan niet met haken erbij. Het is namelijk Zweeds (volgens mij) en te leuk om de beelden te missen.
    Straks komt zomergasten weer, kan je de hele avond haken!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Baraka (1992)

    96 min - Documentary | War - November 1993 (USA)


    8.3

    Your rating:
    -/10

    Ratings: 8.3/10 from 13,983 users
    Reviews: 138 user |44 critic



    A movie with no conventional plot: merely a collection of expertly photographed scenes. Subject matter has a highly environmental theme.

    Plezier! Heerlijke haakdocu! xEls

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tell sell... seriously, word ik heel rustig van :-)
    Verder vanavond mijn (ons) huidige favo kookprogramma op de Beebs: "Two Greedy Italians", vanavond in Roma! http://www.carluccios.com/antonio/two-greedy-italians

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben geen tv fan, maar als ik dan kijk dan kijk ik graag naar "verborgen verleden" daar gaan ze stambomen van BN-ers uitzoeken, vind ik erg mooi. "Brieven boven water" is ook een favoriet. Brieven die nooit op hun bestemming zijn aangekomen worden na 400 jaar alsnog aan familieleden bezorgd. Ja,ik ben een geschiedenis fan, valt het op? "Tussen kunst en kitsch" blijft ook altijd leuk. Verder kan ik zo niks bedenken...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat knap van je dat je leert ontspannen! Televisietips heb ik niet voor je, maar wat ik soms wel eens doe is een luisterboek lenen bij de bibliotheek en dat dan aanzetten tijdens het haken. Lekker ouderwets voorgelezen worden is zalig. Vind ik... :-)) Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb die drie bovenste kleurtjes Annel van de laatste foto ook.. Ben super benieuwd hoe het gaat haken? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Pure ontspanning is voor mij Britt & Ymke en het mysterie van... En ik lach me rot om de uitspraken van de dames! Volgens mij is het zo'n programma wat je leuk vindt of echt niet... Proberen waard ;)
    En durf het bijna niet te zeggen maar kan ook lekker ontspannen bij Barbies bruiloft via rtl gemist.

    Zonnige groet,
    Matty

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Great You have a very nice webdesign here on your page i like it very much and have add your blog to my favorites.This is a really excellent read personally, Must admit that you are one of the finest bloggers I ever saw. We truly stumbled about this on yahoo, and im happy Used to do. I’ll definitely be coming back again.
    http://www.uitzending-gemist.com/uitzending-gemist-rtl-4

    BeantwoordenVerwijderen