31.5.12

Blessings


De afgelopen maand telde ik niet hier, hardop mijn Zegeningen, maar deed ik dat iedere dag in mijn mistige Hoofd en werden ze mijn Mantra. 
En waar Leed ons momenteel niet spaart, is er dagelijks nog steeds genoeg om gelukkig mee te zijn. En hee, dat zal ik u toch niet onthouden? 
Daarom hierbij het Klein-Geluk-in-Mei-maandoverzicht:




Selina Lake en Cath Gratwicke kwamen begin Mei naar Nederland en fotografeerden ons interieur voor een Nieuw Project. Uiterst Geheim ook. Dat spreekt bij de meeste shoots voor zich. Het was een bijzonder leuk. Hun enthousiasme liet mij een dag met andere ogen naar mijn zo normale leefomgeving kijken. Het Werktempo lag hoog, zodat we ze nog vlak voor hun terugkeer naar London de HEMA konden laten zien. Zo kwam een lang gekoesterde wens uit, tot onze grote hilariteit. 




We mochten een paar keer onbezorgd aanschuiven aan het avondeten bij anderen. Die zich soms zelfs verontschuldigden. Dat dit het enige was dat ze te bieden hadden. Wij daarentegen, konden bijna niet uitleggen hoe Heerlijk en Welkom zo'n concreet aanbod is. Hoe fijn het is even te vertoeven in het Normale Gezinsleven. Gister nam een lieve Vriendin ons zelfs mee uit eten. Goed gezelschap, een (zeer) goedgevulde maag, lachende kinderen. Man, een Zegen op zich.




In een Boom dichtbij ons Keukenraam broedt een setje Pimpelmezen in de zelf getimmerde nestkast van Oudste. Vader en Moeder vliegen de hele dag af en aan op het nest dat gevaarlijk hangt. Nog geen 3 meter boven het groene gras waarop onze beide Katten met open bek al weken dralen. Boven de boom cirkelt dagelijks een kwartet Vlaamse Gaaien. Zo genieten we van IJverigheid en Verzameldrift, maar houden we ook ons hart vast, onderwijl wijselijk roepend 'dat het ook gewoon de natuur zou zijn...' 






En toen kwam de Zon. Wat een verademing. 
Het Pinksterfeest, het Bad in de Tuin, gooien met Waterballonnen. De Moestuin, zelfs het onkruid. Alles is beter als de Zon schijnt! 
Maar dat hoef ik vast niemand uit te leggen. 




Combineer dat met betere Nachtrust dan ik in tijden heb gehad en we kunnen alleen maar vaststellen: alles komt goed! 

Er zijn bloggers die trouw iedere zondag hun Zegeningen tellen. Je vindt een lijst op het blog van Anki. 

12 opmerkingen:

  1. Alles is beter als de zon schijnt. Ja echt.
    Echt. Dikke echt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohh, het jonge-vogeltjes-drama heeft zich hier ook voltrokken. Ik heb de hoop dat het laatste vogeltje weg is gevlogen, maar het kan ook een kat geweest zijn...

    (en ik duim op een nóg mooiere maand juni voor jullie!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat het langzaam wat beter lijkt te gaan! En van de zon knapt bijna ieder mens op! (ik kan me voorstellen dat wanneer je een zonne-allergie hebt je er niet echt van opknapt, maar goed...) En slaap, ook zzzzzzzzo belangrijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een fijne zegeningen en mooie plaatjes erbij. En oh de meiboom, die kan ik me nog zo goed herinneren, wat was ik bang dat ik een stapje verkeerd zou zetten, maar gelukkig ging het allemaal goed :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent een sterkert, je komt er wel doorheen!
    -X-

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik moet soms zomaar huilen als ik jouw blogs lees, ook van voor dé tijd, nou dat wil ik gewoon even zeggen, doei!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dikke knuffel van mij voor jou.
    Liefs,
    Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Alle beetjes vooruit helpen, zo ook alle gebaren en maaltijden én zegeningen. Fijn dat je ze nog kan zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, ik ben het met je eens. Sleep solves everything! Well, it helps a lot.
    groetjes,
    Famke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ondanks de mist fijne zegeningen. Zet 'm op! x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goed dat je je zegeningen telt, dat is zo belangrijk! Ik hoop dat je kan genieten zondag. Sterkte! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  12. He toch, heel veel sterkte. Wat je beschrijft over het aanschuiven bij anderen heb je zo mooi neergezet, precies zoals ik het voel, maar niet eerder onder woorden heb gebracht. Zet 'm op, ik ben blij dat je de zegeningen nog kan tellen.

    BeantwoordenVerwijderen