18.4.12

My Favorite Five #6

Dat Zelfstandig Zijn best wat waard is, kan vast iedereen zich voorstellen. Ik heb in Vijf jaar nog geen dag met tegenzin gewerkt. Ondanks Onzekerheid. Ondanks Tegenvallers. Ondanks Frustraties. (leuk voor volgende week?)

Er zijn onnoemelijk veel Leuke Kanten.
Mijn Vijf Favorieten, in willekeurige volgorde:



# Je komt nog eens ergens
De eerste drie omstebeurt-jaren speelde ik regelmatig met Gees en Joanna winkeltje op allerlei lokaties. Van een ijskoude kerstmarkt in Harlingen, tot een winderig Klein Kinderwarenhuis in een park in Amsterdam. In de Bajes in Leeuwarden, 3x de Hip en Handgemaakt markt in Deventer waar we 3x een Topomzet draaiden en nog veel meer leuke plekken. Het maakte eigenlijk niet uit waar we waren. Het was al-tijd gezellig en ze waren al-tijd Rete-fanatiek! Echt, zij verdienen een Lintje.


# Ongelimiteerd knutselen
Dreamweaver, Photoshop, Publisher, Illustrator... Vijf jaar geleden wist ik niet eens dat ze bestonden. Met hier en daar wat hulp heb ik me een weg gebaand door HTML en ander vakjargon. Inmiddels vind ik het heerlijk om digitaal te knutselen en staan ze garant voor heel wat Lol.


# Nieuwe aanwinsten
Oh. dat moment. Dat de Bel gaat, een blik uit het raam vertelt dat de Pakketdienst voor de deur staat, die grote doos - dozen soms - naar binnen wordt geschoven... Het moment van uitpakken stel ik regelmatig uit. Pas als alle orders zijn ingepakt, als AL het werk gedaan is, mag ik. Ik hou niet alleen van de inhoud, maar ook van de mooi beplakte en bestempelde dozen. Van de kranten waarin de spullen soms zijn verpakt. De hele reis die een pakket heeft afgelegd, soms maanden, zichtbaar.


# Alleen, maar nooit alleen
Wie denkt dat het leven als Zelfstandig allenig en eenzaam is, zit ernaast. Ik hou wel van mijn eigen gezelschap. Dat in de eerste plaats. Maar regelmatig komen er gezellige afhalers en de mailbox vult zich iedere dag als vanzelf ('s nachts trouwens ook, zij het iets minder snel), vaak met tevreden, enthousiaste reacties, leuke vragen en leuke bestellingen natuurlijk. Tel daar alle Tweets, Pins en Blog- en Facebookinteractie bij op en je weet: ik voel me nooit alleen. Verschillende vaste klanten, ontwerpers, Mediamensen en leveranciers zijn me inmiddels zeer dierbaar geworden. Een aantal digitale Vrienden onmisbaar.



# Nooit meer koude voeten
Mijn vrienden memoreren nog regelmatig: vroeger liep je zelfs in de winter in een T-shirt! Sinds mijn eerste zwangerschap behoort dat beeld definitief tot het verleden. Ik heb altijd koude voeten. En in plaats van de Kekke hakken die ik droeg naar mijn Baan, omdat het nu kan, omdat niemand het kan zien, draag ik op mijn werkkamer mijn o'zo lekkere, maar o'zo lelijke Uggs.
En leg ik mijn voeten op Mijn werktafel, als Ik dat wil.

12 opmerkingen:

  1. Hier misschien...
    http://www.stoerinstyle-shop.nl/a-23121107/one-must-dash/oh-lala

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk, wat is het fijn als je lekker jezelf kunt zijn :-)
    Genieten van al die momenten.

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhhhh dit klinkt wel héél aantrekkelijk zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het klinkt heerlijk! Fijn dat je er zo van geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldige blogs schrijf je toch! De inhoud spreekt me aan, maar ook de manier van schrijven. Wat heb jij een vlotte pen, zeg! Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dan bij deze geen e-mail. :-) Ik ben blij met het (ook al in eerste instantie niet geplande) boekje en het fantastische hertenposter. Dank je wel voor de snelle levering!
    En ja, zelfstandig werken heeft echte voordelen. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb jij het fijn voor elkaar! Doe zo voort.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Superleuke blog en helemaal waar!! Ik werk nu een jaar full-time voor mezelf en herken me helemaal in je blog!
    xMarjolein van www.vintagestore.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Punt #5 is ook mijn favoriet: hier geen Uggs maar steevast in jeans. Mmmm lekker puh denk ik dan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Genieten! Ik denk dat het puntje dozen openen mij ook helemaal blij zou maken. En dat uitstellen tot alles klaar is, herken ik. Een fijne beloning voor gedane zaken! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik kan het met helemaal voorstellen! Enneh, kom je toevallig ook uit Friesland dan, aangezien je aan het begin verschillende plaatsen hier aan deed?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk! Mooie beschrijving en ik lees hem nog eens, als ik aan mijn digitale collega's niet genoeg heb. Dit geeft de burger moed.

    BeantwoordenVerwijderen