20.3.12

Leeft u nog?


Het was onvermijdelijk. Ik raakte de bodem van het glas dat ik al zo lang uit alle macht halfvol probeerde te houden. De Omstandigheden persten alle Lucht uit mijn longen. Ik kon hier niet veel meer dan mijn Mijmeringen en Zegeningen en mijn - godzijdank - onverwoestbare enthousiasme over mijn werk delen.

Bijkomstigheid van een Openbaar Online Leven is dat dat opvalt. Dat er iets is. Dat ligt dan zo op straat. Voorzichtig informeert er eerst eens iemand hoe het met de Zaak gaat (goed!) of ik nog steeds tevreden ben over mijn besluit (ja!), waar ik zoal mee bezig ben (leuke dingen!). En uiteindelijk komen de Zorgen. Per mail, per tweet, live, per post.

Gaat het wel?


Al twee weken geen Facebook meer en hier en daar nog een verdwaalde tweet of pin. Woensdag kon ik niet meer bedenken waar ik eigenlijk ook alweer van hou #Five. Zondag was ik hele dag naarstig op zoek naar Zegeningen, al was het er maar één... Het bleef overal stil. Inspiratie weg.
Mijn Online Leven was ineens een steen op mijn maag.

Nee, het gaat niet.
Maar je begrijpt vast dat ik daarover - omwille van mijn naasten en mijzelf - hier de verdere details niet kan delen.


Gister scheen de zon en verliep het werk voorspoedig. Dus vond ik tussen de middag de Tijd om me met een broodje in een warm en windstil hoekje van de tuin te installeren. De ongeopende post van de afgelopen dagen op schoot. Twee zachte, warme katten aan mijn voeten. De puinhoop in mijn hoofd.
Toen ik omhoog keek naar de knalblauwe lucht drong ineens
de grootste Zegen tot me door: Ik ben niet alleen! Het besef dat Het Online Leven me juist zoveel geeft.


Het opbeurende filmpje van haar, het allerschattigste vogeltje met dito kaartje van haar, de Uil die ik al zo lang zocht, zij die mij - ondanks hectiek in haar eigen leven - steeds met de nodige humor en daadkracht verder vooruit helpt en in korte tijd een dierbare vriendin werd, haar zo oprechte interesse, haar lieve, onverwachte briefjes en nog zoveel meer. Mijn digitale vrienden in mijn Online Leven. Ik ben ermee omringd en voel me ermee gezegend. Samen met mijn (ook heel zorgzame) vrienden en familie in het echte leven. 
Het geeft me Moed.


En Moed kan ik gebruiken. Neem dat van me aan.
Voor een nieuw Avontuur. Dat - of ik wil of niet - op het punt staat aan te vangen. Waar ik met knikkende knieën aan begin.


36 opmerkingen:

  1. He toch, wat naar Martine. Heel veel sterkte dan met dit ongevraagde avontuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dierbaar ben JIJ ook voor mij. De knietjes zullen nu nog even knikken, maar het avontuur zal groots en geweldig zijn. Ik zeg proost : )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Succes met het nieuwe avontuur en maak er het beste van!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je beschrijft het mooi.
    Wat er ook is, sterkte en je komt er wel, al zal
    dat soms heel moeilijk zijn en kun je je dat nu nog
    niet voorstellen...

    lieve groet Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel veel sterkte geweest.. en hoe cliché ook maar na onzekere tijden komen altijd weer tijden waarin het beter wordt!

    Groetjes,

    Eliza

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dikke knuffel! Eigenlijk wou ik je die vanochtend al geven, hou je tegoed :o)
    Je komt er wel, je bent een sterke vrouw!
    Enne... die lunch gaan we echt een keertje doen.
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oei dat klinkt niet als 'een beetje blogmoe'! Ik hoop dat je snel je draai hebt gevonden!
    Ik denk aan je!
    Dikke virtuele kus!
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  8. veel succes met alles wat je onderneemt.
    'alles komt goed' zei men steeds tegen me, toen kon ik het niet geloven....nu wel, soms moet je wat langer wachten

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geen idee wat er speelt, maar heel veel sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Moedig Voorwaarts roepen we dan.
    Met een dikke knellert uit het zuiden speciaal voor jou! x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. o wat vervelend te lezen......
    Ik wens je veel moed!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tjee, dat klinkt zwaar en dat is het vast ook.
    Fijn dat er veel steun is.
    Sterkte!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel veel sterkte, alles zal vast goed komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik krijg er een beetje een knoop van in mijn maag. Ik wens je veel sterkte. Ook al ken ik je alleen online, ik ben wel een beetje aan je gehecht geraakt. Don't be a stranger :)
    http://www.etsy.com/listing/49056588/vast-and-amazing-fine-art-print-large
    Dikke knuffel (woonde je maar dichterbij, dan kwam ik 'm brengen x)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Go for it girl
    Ik ben er! (niet digitaal maar live oproepbaar!)
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nog nooit een reactie gestuurd, maar je verhaal, waar het ook over gaat, raakte me zeer. Heel veel sterkte met je nieuwe avontuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi, dit klinkt best 'raar' van iemand waarvan je denkt dat ALLES met die persoon goed gaat.. sterkte met alles wat je mee maakt!! Lieve groet, Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat het ook is, ga er tegenaan en schakel gerust je echte en online vrienden in als je daar nood aan hebt !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Goed van je om te blijven kijken naar de mooie dingen om je heen. Veel sterkte en doe wat het beste voor jou voelt (wel of niet online).

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik wens je veel positieve energie toe in alles wat je onderneemt!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik weet alles van de Zegeningen van het Online Leven en ben blij en dankbaar dat je ze nu, juist als de druppel(sss) de emmer doen overstromen, kunt tellen.
    Omgeef je met zoveel liefde en steun als je kan: je bent het Waard! Zomaar, weet je nog ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. In zo'n nare tijd heb je zulke steun hard nodig, sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. een berg virtuele moed voor jou! Hoop dat je knikkende knieen snel wat stabieler worden!


    groetjes kloddertjeroze

    BeantwoordenVerwijderen
  24. XXX

    De rest is hierboven mij al veel mooier gezegd dan ik zou kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hey...sterkte en moed met alles wat er komt...

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hee, ik lees dit nu pas... heel veel moed de komende tijd, en probeer toch de kleine, leuke dingen te onthouden (die zijn er altijd!).

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Sterkte en moed en alles wat je nodig hebt gewenst!!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Heel veel moed en sterkte,ik vermoedt met je ongewilde, nieuwe avontuur!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Lees dit nu pas (want volgens mij zitten we in hetzelfde soort schuitje... in ieder geval qua gevoel) Heel veel sterkte! Waar deuren dicht gaan, gaan er altijd andere weer open. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Heel veel kracht en sterkte!

    lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Heel veel kracht en sterkte!

    lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Zeg....lieve Martine, ooit gedacht aan t schrijven van een boek? Jouw schrijven brengt dikwijls een brok in mijn keel. En dan met de foto's erbij. Mooi mooi mooi.
    Dikke kus en ehh live en digitaal beschikbaar.
    Joanna

    BeantwoordenVerwijderen