1.2.12

My Favorite Five #2

Van mijn Moeder kreeg ik Groene Vingers* die gaan jeuken zodra een nieuw jaar begint. Kleine en veel te grote Tuinplannen borrelen (weer) op en ik kijk reikhalzend uit naar de opkomst van mijn groene Grut. 
In willekeurige volgorde zie ik in mijn tuin graag ontknoppen en bloeien: 

De Fritillaria (kievitsbloem)
Met haar wonderlijke ruitjespatroon en fragiele verschijning één van de mooiste bloemen die er is. Ze is ook nog eens zeer eigenzinnig als het gaat om de grond waarin ze wortelt. 

herbology manchester

Bijzonder sterk en prikkelbaar, imponerend en mooi geaderd. 

Karl Blossfeldt

De bloeiende Caryopteris
Een énorme Hemelsblauwe waas die de Tuin nog enigzins fruitig houdt richting het najaar. Lang nagenieten!


Studi Botanika


De Astrantia (Zeeuws Knoopje). 
Bijzonder opgebouwd. Rijk en volhardend bloeiend in mooie kleuren. 

Karl Blossfeldt

De Akelei (Aquilegia). 
Mooi van vorm, onvoorspelbaar en lekker eigenzinnig. Ieder jaar weer een verrassing waar ze opkomt en in welke kleur. Ik heb er graag een paar op een klein vaasje.

Studio Botanika

* een talenknobbel kreeg ik erbij. We maakten er een wedstrijdje van zoveel mogelijk Latijnse benamingen te kennen. Zij won. Altijd.

7 opmerkingen:

  1. Ik ben ook gek op mijn kleine tuin. Zeeuws knoopje, kievitsbloem en akelei heb ik ook.Maar nu wil ik ook graag een caryopteris!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. altijd handig om die namen te weten ;)
    Mooie afbeeldingen ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk hè, ik kijk er nu alweer naar uit. Akelei is ook wel èèn van mijn favorieten, prachtig bloemetje en komt ook altijd best vroeg op. Nou ja ... even wachten nog :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke serie van vijf!
    Ik heb ook een klein talenknobbeltje, maar Latijn? Oef. Dat gaat er bij mij niet in. Stoer dat jij dat wel kunt!

    BeantwoordenVerwijderen