25.1.12

My Favorite Five #1



Dat ik van Lijstjes houd heb ik al eens onthuld en toen Ingrid een paar weken geleden begon met het opsommen van Favorieten, begon het énorm te jeuken. Zo erg dat ik haar op een Late Zondagavond - nog nét niet vanuit mijn Bed - vroeg of ik bij de Club mocht. Het verlossende antwoord kwam al vroeg de volgende ochtend: ik mocht toetreden, als Enig & Erelid!
En zo komt het dat je vanaf nu iedere woensdag een willekeurig lijstje met Vijf Favorieten bij ons aantreft. Heb je zin om mee te doen? Ga je gang! Leuk als je het ons even laat weten (maar weet wel: statuten zijn er niet)

Van alle Favorieten op een Rijtje zijn mijn allerfavorietst de Kringloopvondsten. Dus daar trap ik mee af. Het bleek echter al snel een illusie dat ik mijn hele verzameling kon reduceren tot Vijf Favorieten, dus ik rubriceer meteen maar even: Mijn Vijf Favoriete Keuken-Kringloopvondsten. (ta-dáá)

 

Het Wannée, mijn moeders Kookbijbel.
Ze verdedigde haar eigen exemplaar met hand en tand.
Na lang zoeken vond ik het bij de kringloop
en ik gebruik het heel regelmatig



Sommige aankopen worden onbedoelde Verzamelingen.
Ik heb dan zó in mijn hoofd dat ik dat ooit nog wil. Dat slijt niet.
Dus iedere keer als ik het aantref, neem ik het mee.
Ook al heb ik er al heel veel.
De eieren waren vroeg veel kleiner, zie je?



Opale koppen, ooit te sparen bij Royco Soep.
Ook zo'n verzameling. Voor 't geval er ooit één stuk valt.
(zo kan ik vaak heel veel goede, gegronde Redenen bedenken
om iets tóch weer te kopen)



Een allerschattigst Broodplankje.
Ik word er iedere ochtend weer vrolijk van.



Het Broodblik.
Vol deuken en krassen die me vanaf de eerste aanblik bevielen.
De kleur is Perfect blauw-groenig.
Er past ook nog eens heel veel in.
en dat een Kringloopvondst ook Praktische waarde heeft,
is best uitzonderlijk.

14 opmerkingen:

  1. Grappig, ik begon een poosje geleden met "mijn lijstje op maandag" en maak dus elke maandag een top 5. Dat is soms nogal een lastig om je tot 5 te beperken, kom ik achter. Maar lijstjes zijn zooooo fijn! Ik ben dol op je eierdoppen. Ze ogen zo vriendelijk. Veel liefs en succes met de lijstjes, MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha Martine, wat een fantastische verzameling, het broodplankje heb ik ook..hoewel ik dacht dat het soort placemets waren en ik gebruik ze onder de borden...fijne dag x tante Ingrid van de Lijstjesclub (ha)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oo wat grappig, mijn moeder gaf 'm ook niet weg hoor d'r wanèe kookboek. Gelukkig heb ik er ook èèn gevonden bij de kringloop en ik ben er blij mee, alleen de rug vind ik al leuk :-)
    Je soep koppen vind ik ook helemaal geweldig zeg, die kleurtjes, top.
    Heerlijk zulke lijstjes.

    Groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat vind ik leuk, mag ik meedoen?
    Ik ben dol op lijstjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De Wannée herkende ik gelijk! Ook hier een moeder met een eigen Wannée. Toen ik op kamers ging kreeg ik er een van mijn broer, tweedehands uiteraard. Later kreeg ik van mijn moeder nog een hele vroege versie en van mijn man de allernieuwste. Zo heb ik een hele verzameling ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik doe mee met jullie clubje...worden er lidkaarten gemaakt:-). Ik post iedere woensdagavond/nacht te beginnen vanaf vandaag mijn vijf favoriete dingetjes. Het zullen ook voornamelijk kringvondsten zijn, de beste uitvinding van de wereld.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een mooie spullen!
    Kleur van de broodtrommel vind ik super!!
    Enne....Wat hangt daar voor leuke pannelap?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie club van vijf heb je daar! Het broodplankje heeft echt het allerliefste dessin ooit.
    Ik heb net lidmaatschap aangevraagd bij Ingrid. Ben dol op dit soort mooie en fijne dingen clubjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi lijstje! En mooie vondsten! Ik vind de eierdopjes ook super! Wij hebben zelf kippen en die leggen ook veel kleinere eieren als die ik in de supermarkt koop.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een heerlijke favorieten en wat een leuk idee met die lijstjes, van beide word ik ook altijd zo blij!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Doe kommen zijn prachtig..dat doorschijnende pastel...smullen! (Grappig van die eitjes trouwens, het viel me pas ook op...komt zeker door al die arme kippen die als een gek opgefokt worden...:-/)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die kopjes! Ik heb er een paar, maar kom ze maar weinig tegen in de kringloop.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je blog ziet er leuk uit zeg, ik kwam erop via Ingrids Ingthings. Ik ga eens even lekker neuzen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. mooie koopjes. de bekers ook in mijn verzameling… vooral jeugdsentiment (oma's soepen), maar drinken ook fijn als theekom

    BeantwoordenVerwijderen