1.1.12

De Balans


Terwijl ik de afgelopen dagen op een krukje in het Magazijn de winkelvoorraad telde, dreven mijn gedachten lichtelijk melancholiek af naar het afgelopen jaar. Een zeer succesvol jaar op Zakelijk vlak - daar kijk ik in alle opzichten heel Tevreden op terug. Op Persoonlijk vlak was het een jaar met de nodige hordes.

Vol goede moed stapte ik 2011 binnen. Eindelijk was de Tijd en de Ruimte aan mij. Mijn gezin en ik hadden roerige Jaren achter de rug en door het vele Harde Werken was ik over iedere Gebeurtenis heen gebuiteld. Was opgestaan en doorgegaan. Hoe treffend de opmerking 'Volhouden kost uiteindelijk heel veel' - die een vriendin eind 2010 maakte - eigenlijk was, is pas de laatste maanden in de volle breedte tot mij doorgedrongen. Het was nog geen februari en ik lag alweer spartelend in dezelfde valkuil. De mij zo welbekende Doorgaan en HardWerken speelden zonder enig overleg De Remedie voor Alles. Er moest brood op de plank! Dat zitten, nadenken en Zijn kwam later wel.

Maar ik wankelde. Steeds meer. Ik kan niet de Moeder, niet de Zus en de Dochter zijn die ik graag zou willen zijn. Niet de Vriendin die mijn vrienden verdienen. Voor zitten ben ik te onrustig, het is hollen of omvallen en voor eten heb ik geen tijd. Ik wil veel meer dan de Tijd toelaat. Ik tel mijn Zegeningen, maar voel nog vaker dat ik tekort schiet. Maak beloftes die ik niet na kan komen. Ben zo naarstig op zoek naar Creatieve Ruimte, maar begeef me op een vierkante meter met de Boekhouding, de Inkoop, de Inpaktafel en de voor mij zo belangrijke Klantvriendelijkheid. Ik geniet dagelijks van mijn Zelfstandigheid, doe mijn werk overvol Enthousiasme, maar met steeds minder Energie.

Mijn eeuwige motto 'Zelf doen' biedt geen soelaas meer en daarom besteedde ik werk uit, riep Inpakhulp in en zocht een boekhouder. Het is nog wat onwenning, loslaten is niet mijn sterkste kant, maar ik voel dat er Ruimte ontstaat. Genoeg om 2012 met Vertrouwen tegemoet te zien en genoeg om te geloven dat ik ergens dit jaar Balans zal vinden. Over De Zaak hoef ik me gelukkig geen zorgen te maken!




16 opmerkingen:

  1. Het valt niet altijd mee om alle ballen in de lucht te houden, goed van je dat je toch durft los te laten en fijn dat je al voelt dat het oplucht. Een heel fijn, gezond, ondernemend 'en gelukkig 2012 toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Martine,
    De allerbeste wensen voor 2012 voor jou en voor je gezin, ik heb veel bewondering voor de wijze waarop je je Zaak runt en ik hoop dat je jezelf niet teveel om de oren slaat met Vanalles. Jou inschattende van een afstandje doe je het denk ik heus beter dan je zelf misschien vindt. Een prachtig jaar toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het klinkt alsof je de balans hebt opgemaakt zo aan het einde van het jaar. Volgens mij neem je goede inzichten mee het nieuwe jaar in!
    Een gelukkig 2912 gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 2012 bedoel ik... (ik loop duidelijk wat te ver op de zaken vooruit in mijn vorige berichtje)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Loslaten valt inderdaad niet mee, balans zoeken ook niet, maar het is wel heeeeel fijn als het lukt....

    Een heel goed 2012 voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Martine, Hoe goed omschreven hoe je het afgelopen jaar ervaren hebt en de knelpunten eruit hebt weten te lichten. Ik denk dat je al heel goed op weg bent met het vinden van de balans door dit te (h)erkennen. Ik herken me erg in dit verhaal en mijn grote les voor 2012 is ook loslaten. Ik wens je dat je de balans vind en dat je rust mag vinden, zonder daardoor gelijk in te storten (want dat gebeurd bij mij altijd) Een liefdevol jaar wens ik je! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De eeuwige zoektocht naar de balans & meer dan goed willen zijn voor iedereen.
    Ik hoop voor je dat je je evenwicht kan vinden & houden in het nieuwe jaar!
    Liefs,
    xoxox
    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een krachtig begin van het nieuwe jaar! ik wens je alle ruimte die je zo hard nodig hebt. En natuurlijk veel geluk en gezondheid.
    Een heel mooi nieuw jaar gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. heel herkenbaar. Het is zo makkelijk om je grenzen voorbij te lopen maar om je grenzen te stellen en te kiezen voor jezelf is idd zo moeilijk. Goed dat je voor jezelf hebt gekozen door sommige dingen uit te besteden. Ik hoop dat dit je ruimte en rust geeft voor het nieuwe jaar!!

    Ik besloot vanmiddag dat ik deze week eindelijk maar een leuke dingen bij je ga bestellen. Want je verkoopt zo'n leuke hebbedingetjes.

    Heel veel gelukt voor het nieuwe jaar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik wens je een super jaar......vol geluk en liefde!!
    Ik heb ook graag de touwtjes in handen, maar dat maakt het soms zo moeilijk.Ik zit vooral in mijn kleine ruimte van huisje,kindjes en alles wat daar bij komt kijken dat ik heel erg verlang naar die creatieve ruimte, letterlijk en figuurlijk en heel veel tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een heel mooi en gelukkig 2012 voor jullie, lieve Martine!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi gezegd! Raar he, dat een mens toch altijd aan het begin van het jaar het goed wil gaan doen, terwijl het natuurlijk ook midden in mei bijvoorbeeld zou kunnen. Hoe dan ook, succes er mee. Het komt vast een keer goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat knap! Dit soort inzichten, kosten vaak veel pijn vooraf.
    Een heel goed jaar gewenst, waarin je de balans kan volhouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Moeilijk he dingen loslaten, maar je zult zien dat er dan rust en ruimte komt. Succes met jongleren!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Balans is een mooie voor 2012, maar over het algemeen proberen we meer te balanceren tussen alles wat Moet en alles wat je Wilt. En (Ondernemende) Moeders eisen veel van zichzelf, dat zie ik overal om me heen en zeker ook bij jou en mij. Ik ben ook begonnen met uitbesteden (poetsen van het huis) en heb gelijk de gelegenheid aangepakt om een wekelijkse crea-avond in te lassen. Lekker voor mezelf.
    Voor 2012: wees mild voor jezelf en geniet van de kleine momentjes van vreugde. Die perfecte balans zul je waarschijnlijk nooit vinden, dus hou het bij rustig balanceren.

    BeantwoordenVerwijderen