7.12.11

Lijstjes


Het is gerust een Hobby te noemen: ik maak graag Lijstjes. De Noodzakelijke soort met dingen die ik nog graag wil (ooit), doen of hebben en met dingen die nog Moeten. Maar nog liever de Lijstjes met dingen die ooit waren of juist niet bestaan. De Top Vijf lekkerste geuren, de Top Vijf plekken waar je nooit zou willen zijn, de Top Vijf meest tranentrekkende films, de Top Vijf beste uitvindingen voor de tandarts. Een kleine greep uit de collectie, opgebouwd vanaf 1990.

Ik doe dat niet alleen allenig, maar ook in groepsverband. We dagen elkaar uit een Top Vijf samen te stellen. Soms du moment, soms een week bedenktijd. Eenmaal vastgelegd gaan ze het archief in. Leuk voor het nageslacht.

Kun je je voorstellen hoe blij ik was met het verzoek van Maartje van DutchDelights?

7 opmerkingen:

  1. Het huishouden doe ik met lijstjes. Zo dwing ik mijzelf om het een en ander af te handelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat is idd een erg leuk idee ... ik ben de laatste tijd wel beter geworden met lijstjes. Ik maak er minder en maak ze ook af ... Maarre die top vijf lijstjes zijn veel leuker dan lijstjes van dingen die nog moeten ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vind je dit ook zo'n leuke film dan?
    (staat meestal in mijn top 5)
    http://www.imdb.com/title/tt0146882/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Philly Jaaaah, High Fidelity! Vind eigenlijk alles van Nick Hornby super. (oei, ik voel een nieuwe top Vijf opkomen...)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die top vijf lijstjes zijn erg leuk!
    Ik maak ook graag lijstjes n.n

    BeantwoordenVerwijderen