9.12.11

Kiek


Over Hobbies gesproken:  Meneer Omstebeurt kan er ook wat van.
Buiten kantooruren kruipt hij in de huid van zijn alterego Beru Whitesun om diorama's te maken met vintage Star Wars Speelgoed. Om deze vervolgens te fotograferen en te archiveren in zijn Transgalactische fotoalbum op Flickr.
Ja ja. Ga daar maar aan staan.


Het levert hem Geek-vrienden op over de hele wereld. Leuk om kennis en speelgoed mee uit te wisselen. Er vallen ineens ook pakketjes op de mat met zíjn naam erop. Een stijgende vraag naar prints van zijn foto's doet hem al een tijdje aan zijn baard krabben. Een kleine Etsy-shop doemt op in zijn Dromen.


Regelmatig moet ik op zoek naar de Fourniturenkist. Heeft hij weer even een nieuwe mantel gemaakt voor Darth Vader. Of Yoda voorzien van een thermoWinterpak. 


De keerzij van al dat Hobbygeluk? De badkamer* die al voor drie jaar geleden op de planning stond ligt er al tijden Half Af bij. Op de plek waar het bad moet komen staat een Bos. Het potentiele Ventilatierooster doet dienst als Ruimteschip-plafond. En waar we hopelijk ooit onze tanden poetsen prijkt nu de Ruïne van Hoth. Ofzo.



 
* mocht u denken dat ons Gezin na al die jaren vervilt, vervet en riekend door het leven gaat: de 'oude' badkamer is nog steeds in gebruik. 

16 opmerkingen:

  1. Haahaha!! Jouw man heeft wel een ECHT gave hobby.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. HAHAHA! Ja, in de top 3 van hobbies komt deze zeker helemaal bovenaan. Ik heb heel hard zitten lachen hier in mijn eentje. (En inderdaad, de situering va Hoth in een badkamer vind ik een hele goede keuze -> misschien moet je tegen hem verzwijgen dat ik Darth Vader Adidassen heb ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat bijzonder dat zo'n interesse vrienden oplevert over de hele wereld!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Cool!!! Ik heb ook een StarWarsfan in huis.
    We love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schitterend! Ik wist niet van het bestaan van dergelijke hobby's af, maar ik vind het wel zeer knap. :) Vriendlief is tegenwoordig nogal obsessief bezig met vissen...dan kan hij uren in magazines bladeren en al zijn visgerei sorteren. Ik vind het erg schattig. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach, het houdt hem van de straat... Voor de badkamer moet je misschien dan maar iemand inhuren van de verdiensten van zijn foto-verkoop... Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn een lief met een passie! En een lief die het jongetje dat hij ooit was niet is kwijtgeraakt. Zouden meer mensen moeten doen, een beetje spelen! Wordt de wereld vast leuker van.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fan-tas-tisch! Wahaha, daar kan mijn man echt niet tegenop met zijn fiets- en autoverslaving!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Volgens mij heeft jouw man een hele lieve en geduldige vrouw aan zijn zijde: op zoek naar je fourniturenkist omdat Yoda een thermo winterpak moest krijgen :-)
    Betere blogposts dan dit krijg je niet.... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijke hobby!Ik ben gek op star wars, maar hier heb ik geen tijd voor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hihi, wat geweldig! Ik zou gaan dansen bij zo'n creatieve hobby van mijn partner. Bij ons struikel je over de oldtimers, gitaren en surfonderdelen. Maar ik ben wel blij dat hij hobbies heeft. Ookal gaat de ene wat beter dan de andere.
    Die foto's op Etsy zou ik zeker proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, wat vind ik dit ontzettend leuk! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Er gaat een hele nieuwe wereld voor me open ;-)

    BeantwoordenVerwijderen