10.11.11

Factor Tijd



Een jaar geleden rond deze tijd was ik overdag Manager Jeugdzorg en buiten kantooruren Winkelchef van omstebeurt en Een Nieuw Avontuur. Alleen met Super-Efficiënt werken, een opgeruimd bureau en strakke planning was het bij te houden. Wat zag ik uít naar wat meer Tijd.


Sinds het begin van dit jaar kan ik als Zelfstandige mijn Tijd zelf indelen. En zo belandde ik gisterochtend in de Kappersstoel. 'Onder werktijd naar de Kapper?', vroeg ze in de spiegel. En of ik het niet lastig vond om mezelf aan het werk te zetten en te houden, zo Alleen. Naast mij proestte zachtjes de vriendin die ik - heel efficiënt - meevroeg om onderwijl bij te praten. Dat het meer een kwestie is van af en toe eens níet Werken.


Dus bij thuiskomst nam ik me stellig voor weer eens wat Ruimte te nemen. 't Huis door, lummelen, foto's maken. Voor 't Blog, voor Flickr. Maar eerst even aan het werk. En ineens was het half vijf en te donker.

5 opmerkingen:

  1. Mooi vest! Enne, onder werktijd naar de kapper, op het balkon zitten, te dure koffie drinken: dat zijn nou precies de geneugten van het zelfstandig ondernemerschap :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met dat dilemma worstel ik ook. Drie kleine baantjes en het huishouden met 4 mannen en een hond. Gezellig maar.........tijd te kort! Er zijn weken bij dat ik 7 dagen werk. Ik zou het heel graag anders willen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dus denken dat je het minder druk krijgt door zelfstandige te worden is een groot misverstand, dat blijkt wel. Maar het heeft ook zo zijn voordelen. Het gaat allemaal om de keuzes die je maakt en dat is wel eens moeilijk! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wat is Dit herkenbaar. De reactie van de kapster; het schrijven van jou! Heerlijk! Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De kapper mag blij zijn dat je onder werktijd komt; anders heeft zij geen klanten ;-)
    Wat een leuk vest of trui draag je!

    BeantwoordenVerwijderen