28.9.11

Huisnummer Give Away #12



Op nummer 19 werd ik geboren. We verhuisden naar nummer 27 toen ik tien was. En op mijn vijftiende trokken we in de nieuwbouwwoning op nummer 5. Op mijn eigenste zelf ging ik op nummer 103, om na drie maanden alweer te verkassen naar nummer 33a. Daar bleef ik bijna drie jaar. Nummer 37 was mijn eerste, echte woning mét een fijne tuin. Van daar vertrok ik naar nummer 31 om samen te gaan wonen. En nu wonen we alweer een tijdje op nummer 47.


Al deze adressen hadden een emaille huisnummerplaatje. Oud, teruggevonden of nieuw gemaakt. Anders zou ik nooit willen, pas dan voel ik me thuis. 

Gelukkig maakt het kleine Deense bedrijf Ramsign ze nog steeds. Ambachtelijke, emaille huisnummers en naamplaten. En ik mag er één weggeven, een nummer naar keuze.


En wat moet je daar zoal voor doen: 
Simpel,  reageer op dit bericht en vertel op welk huisnummer je woont of binnenkort gaat wonen.
Een extra kans maak je als je doorlinkt naar en vertelt over deze give-away via Facebook, Twitter (neem @omstebeurt op in je tweet) of op je Blog. Reageer dan een tweede keer op dit bericht met een link naar je post, dat telt dan als tweede kans. 

Doe dat alles voor zondag 9 oktober 21:00 uur 
dan trekken we meteen daarna At Random een winnaar en maken we bekend naar wie het huisnummer* gaat. 

* je kunt kiezen uit vijf stijlen en op het bord kun je maximaal vijf nummers kwijt ** Ramsign verstuurt het bord naar waar je maar wilt, dus iedereen mag meedoen! 

34 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige giveaway maar weer eens!!! Wij hebben echt een heel lelijk huisnummer hangen hier dus zo'n mooie is van harte welkom!
    Nummer 20 dan dus! :)
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier op nummer 36 zou zo'n leuk huisnummer niet misstaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik woon op 19 en dat zal voorlopig wel even zo blijven-en zo'n gaaf nummerbordje maakt dat extra leuk. Dus graag doe ik mee! xxx Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook zet ik een link op mijn blog-doe ik graag!
    Mooie avond toegewenst met hart&ziel door Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke en originele giveaway! Wij wonen op nr. 59.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij wonen inmiddels al 10 jaar op nummer 6, maar een fatsoenlijk nummerbord hangt er nog steeds niet, deze zijn erg mooi. Een wit/zwarte zoals de nr 213 hierboven zou heel mooi staan bij ons huis.
    Dus ja, ik doe graag mee...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geweldig nieuw blog. En... hoe herkenbaar! Ik heb ook wat met huisnummers. Als kind woonde ik op nummer 247. Toen ik op mezelf ging wonen, was dat in een klein visserhuisje aan het Noorderplantsoen in Groningen op nummer 7. Een prachtig nummer. Mijn geluksgetal! Mijn vader hing er daarom prachtig oud hoefijzer naast het huisnummer. Dubbel geluk! Samenwonen was de volgende stap. Op nummer 17! En ons eerste echt huis... nummer 13. Echt, om het nummer heb ik getwijfeld of we er wel moesten wonen. Dolgelukkig waren we er. Nu wonen we alweer ruim een jaar met heel veel plezier op nummer 31. Ja, weer die 3 en die 1, maar nog steeds intens gelukkig :-D Het is een nieuwbouwhuis, dat eigenlijk wel een stukje nostalgie en extra sfeer kan gebruiken! Zo'n mooi huisnummer zal het voor mij dan ook helemaal afmaken!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke give away!
    Wij wonen op nummer 3 en zouden heel graag zo'n mooi huisnummer ophangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jazeker wil ik die wel! En dan één van nr. 51!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dju! Het lief en ik zijn op zoek naar een (huur)huis, dus ik weet helemaal mijn (toekomstig) huisnummer (nog) niet!! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nummer 1, klinkt saai, simpel nummertje en je kan er ook niet veel mee qua variatie. Nu komt het ergste nog sinds kort woon ik samen. Maar op "ons" huisnummer plaatje staat mijn naam niet. Het is een lelijk glazen plaatjes. Bij deze wil ik me aanmelden voor een nieuw huisnummer! Deze heb ik heel erg hard nodig hahahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Na 20 jaar op nummer 9 te hebben gewoond, deze ingewisseld voor 2,5 jaar een Amerikaanse nummer 221, daarna terug bij paps en mams inmiddels op een Brabantse 58, en dan nu eindelijk weer terug op het oude vertrouwde nummer 9. Wel een hele lelijk nummer 9 is het.. zo'n saaie :-((

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Al eerder schreef ik over mijn woongedrag en mijn verhuizingen. Ik ben talloze keren verhuisd, al sinds ik een baby was. Ik ben geboren op 61 en in mijn eerste levensjaar verhuisde ik naar nummer 51 in dezelfde straat, in dezelfde flat en dat allemaal in 's-Hertogenbosch. Vervolgens besloten mijn ouders om een huis te huren in een keurige nieuwbouwwijk, op nummer 106. Helaas niet van lange duur, want palief kreeg ik een (betere) baan in Friesland. Op naar 124. Ook niet van lange duur, want verderop in de buurt was een mooier huis: nummer 172.http://www.blogger.com/img/blank.gif
    Ongeveer 8 jaar later, toen ik eindelijk 20 was, ging ik studeren in de grote stad: Groningen en daar belandde ik op nummer 35. Hetzelfde studentenhuis waar mijn oudste dochter ook een jaar heeft gewoond. Van nummer 35 ging ik naar 38. Met de vader van mijn kinderen kwam ik op nummer 280 terecht en van daaruit kochten we ons eerste eigen huis: nummer 184. Ook dat was van korte duur. Een mooier en nieuwer huis vonden we op nummer 89.
    Zonder de vader van mijn kinderen kwam ik drie jaar later terecht op nummer 43, weer drie jaar later verhuisde ik naar nummer 45 in dezelfde straat in hetzelfde rijtje en vier jaar later belandde ik op nummer 47, ook in dezelfde straat en ook in hetzelfde rijtje huizen. En daar woon ik nu al 8 jaar, een heus record!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk! Ik zou graag meedoen voor nummer 79.

    Groetjes, Charlotte

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ze zijn mooi zeg! We hebben er nu eentje waar de barsten in zitten. En hij staat nog steeds niet bovenaan het lijstje om te vervangen. In een gezin met opgroeiende kinderen is dat lijstje lang genoeg........Daarbij heb ik er nog niet vaak één gezien die ik echt mooi vind. Maar deze vind ik erg mooi! Ik wil wel een gokje wagen...............Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Moet ik er natuurlijk wel bij zeggen dat we op 146 wonen.Sorry!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik doe heel graag mee voor nummer 74...
    Maren

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuke Give Away! Ik doe mee voor nummer 16! Het is de derde x in mijn leven dat ik op dat nummer woon... Zo even een linkje maken weer. Dank je voor de snelle bezorging van mijn bestelling! Weer een dikke envelop vol heerlijkheden! Fijn! Liefs Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Er staat een linkje op mijn blog (mimstasjes.blogspot.com)en ik heb je gelinkt via face book! 3 Hoeraatjes voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik woon op nummer 303, al ruim 7 jaar en dat stomme nummer van de vorige bewoner zit er nog steeds op. Ik zou wel graag een nieuw cool nummer willen dus ik doe zeer enthousiast mee aan je blog en ga je linken en ga je facebooken!
    Thanks for the give away!
    Groetjes Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Kom niet in mijn facebook dan maar mijn twitter!
    Dus hier je tweetje!
    http://twitter.com/#!/collinB2006

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik woon op nummer 6, dezelfde nummer 6 waar ik als baby van 10 maanden ben komen wonen. Ik heb een aantal jaren geleden mijn ouderlijk huis gekocht. We hebben een mooie donkerrode voordeur waar lighthouse heel mooi bij zou passen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wij wonen al bijna 7 jaar op nr.2 naar alle tevredenheid. Maar een mooi bordje (die blauwe met wit) zou het huis helemaal 'af' maken.
    Ik doe dus heel graag mee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wij wonen op nummer 22 en een nieuw cijferplaatje zou wel erg leuk zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Misschien dat de postbode het dan wel een keertje weet als er een fatsoenlijk huisnummerplaatje zou hangen. Hopelijk kan die ook met een toevoeging gemaakt worden! Ik doe mee met 155 zwart

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wij verhuizen volgend weekend (spannuuund!) van nr 8 naar nr 6a. Dus... you can count us in!!! Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dat zijn inderdaad hele mooie nummer-en naambordjes. Nou heb ik ooit eens zelf een naambordje gemaakt, maar die is echt aan vervanging toe. En dat nummerbordje dat er hangt, is sowieso erg saai. Dus ik doe graag mee, nr. 50!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat leuk! Wij wonen op nummer 630, iedereen denkt altijd dat we op een flat wonen maar we hebben een heel gewoon rijtjeshuis. Onze straat heeft nummers tot ver in de 700!
    Ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Leuke actie! Wij zijn onlangs een beetje van ons geloof gevallen. Woonden de afgelopen jaren op een adres met een oneven nummer en het getal 9 was daar steevast onderdeel van: 97, 9 en 19. Toen we afgelopen jaar de gegevens van onze nieuwe woning kregen (een nieuwbouwhuis), was ik serieus wat van mijn stuk toen bleek dat we op nummer 44 zouden komen te wonen: een even nummer en geen enkele verbinding meer met die 9! Inmiddels wonen we hier met heel veel plezier en dragen we nummer 44 met liefde. Maar dat ons huis op kavel 91 staat is stiekem toch een fijn gevoel ;).

    BeantwoordenVerwijderen