18.3.11

Doen Voor Japan



De afgelopen, spannende dagen heb ik contact kunnen onderhouden met onze vrienden van Paumes, het Japanse familie-uitgeverijtje dat ons zuks prachtige boeken levert. Gevestigd in Tokyo zijn ze tot nu toe steeds veilig geweest, maar de voortdurend wisselende berichten blijven stressvol
en het is nog steeds de vraag of ze thuis kunnen blijven.
Maar volgens hen valt dat in het niet
bij alle Ellende die Anderen overkwam.

Rie mailt dagelijkse het laatste nieuws. Steeds optimistisch,
vol moed en hoop. Vanochtend kwam er een mail
met een uitnodiging, om iets te doen.
En omdat Doen mijn favoriete bezigheid en
Japan momenteel mijn grootste Zorg is,
ben ik meteen op de uitnodiging ingegaan.

Doe je mee?
Paumes organiseert in haar galerie Doux Dimanches
een expositie met werk van illustatoren, fotografen,
kunstenaars en hobbyisten over de hele wereld.
De opbrengst van de verkochte werken
gaat naar het Japanse Rode Kruis.
 Zodat zij ermee kunnen Doen, wat ze zo goed kunnen.
Helpen.

Hoe jij kunt helpen
Kun je iets moois maken op papier?
(het hoeft heus niet hoogdravend)

Blog je?
(dagelijks of maandelijks, het maakt niet uit)

Twitter of Facebook je?
(4 of 400 followers, alle beetjes helpen)


~ bedankt! Ook namens Paumes ~

15 opmerkingen:

  1. Leuk initiatief Martine!
    Staat alvast op mijn blog!
    Groetjes, Sylvie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was toevallig net bezig met een Japan stukje op mijn blog. Heb het er gelijk bij gezet. Heel goed!!!
    Liefs Nikki

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha martine, ik doe mee, zal een tekening (met hartje) opsturen en een linkje zetten op mijn blog) naar dit bericht.
    Mooie initiatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook ik ga wat moois maken en heb zojuist de link gezet op mijn blog.

    Mooi initiatief en hopelijk krijgt het de aandacht die het moet krijgen!!

    succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oooh, fantastisch initiatief, ik doe mee!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat grappig, ik had ook al iets gemaakt voor Japan, het is alleen van stof, kijk http://365facesproject.blogspot.com/2011/03/16-maart-praying-for-japan.html maar kan hier vast wel een print van maken.
    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook ik doe mee. Ik heb een linkje en bericht op mijn blog gezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtig initiatief, ik doe mee!
    Eens kijken hoe ik dit initiatief ook kan vermelden op mijn blogs.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi initiatief Martine! Ik ben alleen bang dat ik niet zo creatief ben met papier, meer met wol...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fantastisch initiatief.... daarom krijg je van mij de Liebster Blog Award. Kijk op mijn blog http://coralinspiration.blogspot.com. Vorige week kreeg ik de Award.... een Award valt natuurlijk helemaal in het niet bij wat er gebeurd is in Japan. Maar ik vind het initiatief origineel en in blogland zijn ontzettend veel creatieve mensen die allemaal mee zouden kunnen doen. Misschien krijg je door deze Award nog wel meer reacties. Succes met de actie "Doen voor Japan" Ik doe zeker mee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Martine,
    Geen moment heb ik geaarzeld ben gelijk begonnen met veel voldoening ....Je initiatief staat op mijn blog in de sitebar....Ik heb een Japans kindje in mijn adv klas had juist een creatief Japans boekje geleend op de dag van de beving....wat een stress..oma net terug- na bezoek in Nederland -naar Japan....oei,oei,oei maar gelukkig haar familie is oké.....Geeft mij nog meer moed om iets te maken....IK STUUR HET DEZE WEEK NAAR JE TOE....SUCCES MET DE ACTIE...DAT ER MAAR VELE MOGEN MEE DOEN...
    h GR CINDERELLA-CREATIVE-WERELD.BLOGSPOT.COM

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi! Mijn bijdrage is onderweg :D
    Ben vergeten er bij te vermelden dat ie zeer zeker op je blog mag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hi Martine,

    Geweldig initiatief.

    Ik doe mee, gaat morgen op de bus!
    Komt een porseleinen HARTJE jou kant op.
    Groet,
    Fiona Drewes
    Hart & Ziel design

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hoi Martine,

    Ik heb net mijn illustratie op de post gedaan!
    Geweldig om zo mee te kunnen helpen...
    Ik heb de link en mijn bijdrage al op mijn blog staan: http://mumsboven.blogspot.com/
    Ik hoop dat er heel veel inzendingen jouw kant op komen,
    succes!
    groet, Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  15. oh, jammer, ik ben te laat ...
    wat een prachtig initiatief!
    Nog veel succes ermee!!!

    BeantwoordenVerwijderen