20.1.11

Als, dan

Toen ik maar
geen antwoord vond
op mijn vraag
ging ik naar de grote ram
Laat ik je het verhaal vertellen van Selma, het schaap...

Er was eens een schaap
dat at iedere morgen als de zon opkwam wat gras...
... leerde tot aan de middag de kinderen blaten...
... deed 's middags wat aan beweging...

... at dan weer wat gras...
... kletste 's avonds een beetje met mevrouw Meijer...
... sliep 's nachts vast en diep.

Toen haar werd gevraagd wat ze zou doen
als ze meer tijd had, zei ze...

... ik zou bij zonsopgang wat gras eten...,
... ik zou met de kinderen blaten, ... 's middags
... dan wat aan beweging doen...
... eten...
... 's avonds zou ik graag met mevrouw Meijer kletsen...
... en niet te vergeten: lekker vast en diep slapen.
 
 "En als u de loterij zou winnen?"
Dan, dan zou ik veel gras eten, ...het liefst bij zonsopgang
... veel met de kinderen blaten...

 ... dan wat aan beweging doen...
... 's middags gras eten...
... 's avonds zou ik graag met mevrouw Meijer kletsen...


4 opmerkingen:

  1. Heel mooi!
    En oh, wat een fijne broekjes hadden mijn jongens aan vandaag :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet te diep slapen hoor!!! Mijn mannetje had vandaag ook een vette broek aan.... eindelijk al voor de geboorte gekocht en nu (1,5 jaar later) draagt ie m. Hij is echt een rockabilly met zijn legging aan! Maar wel een kleurrijke! (snoozy blauw met olifantjes)
    Joepie, Blaatse vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen