6.10.10

Retro Plaatjes

Het is kinderboekenweek en eindelijk,
eindelijk staat de illustatie eens centraal.
Terugdenkend aan de vele boeken die ik vroeger 'las' heb ik de tekeningen van een aantal illustratoren nog altijd scherp op mijn netvlies. Ze maakten het verhaal, voor mij meer dan de woorden.





Mijn absolute favorieten:
Ali Mitgutsch, Provensen (Gouden Boekjes) en Alain Grée

Vast niet geheel toevallig arriveerde van die laatste bij Een Nieuw Avontuur
twee setjes uitknipstickers en een set wenskaartjes

5 opmerkingen:

  1. Gelukkig zijn er ook veel nieuwe leuke illustratoren, zoals Charlotte Dematons!
    Maar bovenstaand rijtje is ook prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fantastisch! ik hou ook erg van die 'oude' tekeningen. Mijn favoriet was het gouden boekje Pietepaf, (en hij groeide en hij groeide..)
    later las ik het voor aan mijn kinderen en ken bijna de hele tekst uit mijn hoofd. De uitknipstickers ga ik bestellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaaa! Heel herkenbaar. Die bovenste plaatjes, daar had ik al heel lang niet meer aan gedacht. Dan is het des te leuker om ze weer eens een keer te zien! Dat waren echt van die illustraties waar ik elke keer weer nieuwe dingen in ontdekte, omdat er zoveel opstaat. De Gouden Boekjes waren hier ook gewild, ik heb nog best een stapel van die boekjes in mijn kast. Over een tijdje kan ik ze zelf aan mijn kind gaan voorlezen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk hè, mijn kids kijken nog steeds graag in die oude exemplaren die ik op rommelmarkten vind. Wat dacht je van Rie Cramer, die hollandse prentjes vind ik prachtig.
    Groetjes Siem....(& Zo)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke blog! Helemaal mijn ding..
    ik volg je :)
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen