13.9.10

Oooh die!

In Onze Krant, nrcnext, lees ik de laatste tijd een leuk item 'Hoe is het nu met', waarin niet alleen Ted de Braak en Chiel Montagne aan bod komen, maar ook van die Types waarvan je eigenlijk pas bij het zien van de naam weer denkt 'Oóóóhh Ja, Die!' of Dat. Zo kwamen daar voorbij: Twarres, de Winner Taco, Rolf Wouters...
Zie, het werkt!

Zonder een al te gekunsteld bruggetje brengt mij dat op mijn, geworden onze, Platencollectie. Met als eerste aanwinst een bandje van Paul Young, uit 1982 -cause she's living in the love of the common people, smile's from the heart of a family man. Daddy's gonna buy you a dream to cling to, Mama's gonna love you just as much as she can and she can.- getogen tot een flinke ruimteslurper van zo'n 750 albums op tape, vinyl, CD, MD en inmiddels compact op de iPod.
En terwijl die laatste in de shufflestand op thuiswerkdagen als deze de DJ speelt, vraag ik mij de godganse dag af: 'Hoe zou het nu zijn met...' en verzand ik in wikipedische-3voor12-50jaarpop-ofeenenvelop informatie die mij steeds op nieuwe vragen brengt.

Want wat is er over van Bauer, behalve dit filmpje? Teert Tracy Bonham nou nog steeds op het succes van '96 en Lauryn Hill op dat van '98? Waarom horen we nooit meer iets van Missy Elliot? En maakt Solex eigenlijk nog muziek? Gaat Bad Religion touren nadat hun 16e album wordt uitgebracht? En komen ze naar NL?

En poefff... weer een dag voorbij.

 

3 opmerkingen:

  1. Haha, ik herken het direct. Voor je het weet ben je compleet verdwaalt op het wereld wijde web en met een blik op de klok denk je... hmmm is het alweer zo laat. Wat heb ik nu eigenlijk gedaan vandaag...

    Groetjes Charlotte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaaaa....zit me een beetje aan te steken zeg! Ik doe snel de computer uit! Thuis werken is zoooo tijdrovend ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo heb ik me jaren afgevraagd wat Paul Young nu eigenlijk zong (Daddy´s gonna buy you a tree to klim to??) maar dankzij jou weet ik dat nu iig wel weer even haha...

    BeantwoordenVerwijderen