19.8.10

Alleen kijken



Jaren geleden ontdekte ik een mooie vaas. Ergens.
Het internet was nog maar net uitgevonden. En het duurde dan ook een eeuwigheid voor ik een match had met de ontwerper.
En de prijs.

Ik verdiende net, had hooikoorts en geen schouw, dus argumenten genoeg om er niet aan te beginnen.
Sindsdien kijk ik er iedere dag even naar. Op een plaatje.

Inmiddels verdien ik iets meer, heb ik een probaat middeltje tegen het niezen en een huis met een schouw.
En internet, dus ieder moment van de dag volop gelegenheid om een bezoek te brengen aan de site van Tsé & Tsé (écht een belevenis!) en aan Mijn Vaas.



Niets staat me nog in de weg om 'em te veroveren.
Niets.

En ineens slaat de twijfel toe.
Of 'ie in het echt wel écht leuk is. Of ik er niet veel liever op een plaatje naar keek. Of ik mijn wekelijkse sitebezoekjes niet ga verslonzen, nu ik de buit binnen heb. Dat ik de krekeltjes niet meer hoor. Dat ik nooit meer met vaste hand de cirkelende vis aanklik en toch al weet wat er gaat komen. Oh, of stel dat 'ie breekt, onderweg uit Frankrijk. Of -erger nog- dat 'ie breekt door een uit de bocht zwiepende raceauto uit de Dardabaan. Of door een tikje met de stofzuigerslang...

Zeg.
Waar droom jij (al jaren) van?
En, heb je het aangeschaft?



10 opmerkingen:

  1. Hoe was het ook alweer: het bezit van de zaak is het einde van 't vermaak ??? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de vaas echt prachtig!

    x Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind de uitspraak van Fienke erg leuk,en de vaas is prachtig.
    Ik wilde altijd heel graag een Martin Visser ban een ontwerp uit 1958.Al zeket 20 jaar.Nooit plek voor gehad, nu wel, een jaar geleden gekocht. Met gebroken witte stof en ik word er erg zenuwachtig (ha) van als iemand er op zit met een kopje koffie..
    Voor de poezen liggen er 2 schapenvelletjes op
    stel je voor ..een vlek, dus ik snap je overwegingen wel..Geniet van je vaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik bedoelde natuurlijk bank..fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke vis, ik blijf maar klikken 'plop plop'! hihi.

    Ik wilde een tijdlang de bekers van Oilily die je via DE kan kopen. Laatst kwam ik erachter dat ik best veel spaarpunten heb (viavia verkregen) en dus ging ik naar de DE winkel. Daar stond ik dan, tegenover de Oilily-kopjes... tja. Ik werd er niet echt enthousiast van. Misschien dan toch een andere kleur dan ik van tevoren in gedachten had? Nee, dat was het ook niet echt. Ik liep na een kwartier dubben de winkel uit met mijn spaarpunten nog in m'n tas. Later keek ik nog eens op de website van de DE en begon wéér te twijfelen. Misschien toch? Hmmm. Of toch, net als jij, kiezen voor de online versie?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @ingrid Oh, Mart Visser... jaa... daar kan ik me ook wel aan vergapen, maar ik houd mezelf altijd voor dat stylish vast niet lekker zit ;-)

    @DOCKA heel herkenbaar; de PIP-theepot kreeg ik twee jaar geleden op mijn verjaardag, nadat ik me er tijden vai de folder op verheugd had. Jeutje, wat een felle kleuren... ik schrok er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo loop ik al tijden rondjes rond de Kaiser Dell schaarlamp, of toch maar de bureaulamp? Ik heb al veel te veel lampen!
    In de 101 Woonideeën (september) kunnen we binnenkijken bij Sigolène Prébois van Tsé Tsé en is dus ook 'jouw' lamp te bewonderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Martine, dat klopt, het zit Absoluut niet, raar stijf rechtop, we hebben een grote luie bank erbij, maar het staat geweldig (ha)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik wilde al een paar jaar een blyth pop. hopeloos verliefd en inderdaad steeds maar plaatjes kijken. En als ik er dan eentje had dan zou ik......en dan zou ik met haar........

    Een paar keer bijna aangeschaft, en vorige maand echt. Ik ben er wel heel blij mee, maar mijn voorgenomen plannen zijn nog niet uitgevoerd. Ze staat op een plank boven de bank en ik wordt wel iedere dag heeeeel blij als ik haar zie!

    Dussssssssssssss kopen die vaas!

    XO Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik wil me al een eeuwigheid de Heico gans lamp aanschaffen, maar 't is toch wel een dure vogel... Dus voorlopig geniet ik van de gans die ik af en toe tegenkom in mijn thuisstad, aan een raam langs de water, een warme blikvanger op donkere dagen. Misschien dat ik me toch ooit eens laat gaan (of hem stiekem cadeau krijg?)
    Mooie vaas hoor! Uitstel is soms ook nog wat genieten?

    BeantwoordenVerwijderen