14.3.10

Hoe noem je nou zoiets?

Steeds weer stel ik me voor hoe dat gaat.
Je schrijft een liedje (maar noemt dat natuurlijk een song), neemt 'm op met je vrienden in de beste studio van de stad en bent heel tevreden. En dan moet er een titel komen. Voor de song. Voor het album.


Op zich al best leuk om eens over na te denken. Maar als ik de titels van Belle & Sebastian zie, moet ik er ook bij gniffelen.
Een kleine opsomming.

In de categorie Albums:
- If You're Feeling Sinister
- The Boy With The Arab Strap
- Fold Your Hands Child, You Walk Like A Peasant
- Dear Catastrophe Waitress
- Push Barman To Open Old Wounds

In de categorie Songs:
- It Could Have Been A Brilliant Career
- Is It Wicked Not To Care?
- Don't Leave The Light On Baby
- I Don't Want To Play Football
- Step Into My Office, Baby
- Put The Book Back On The Shelf

En het klĂ­nkt ook nog. Luister maar, hier en hier.

Onder het genot van een mopje muziek, reik ik nog willekeurig een muts uit. TanteHilde, aan u de eer!

3 opmerkingen:

  1. Ha Belle & Sebastian.... het wordt tijd voor de platen speler! Hmmmmm...... dus eerst de verbouwing dan maar af, want die platenspeler staat op zolder, Belle & Sebastian staan er naast....Jammer. Van de zomer? op onze super de luxe veranda dan maar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oooh echt! heb ik dat mutske gewonnen! super! ik mail vanavond mijn adres, of hoe gaat dat dan?

    BeantwoordenVerwijderen