5.2.10

Gisteren

Een dag die goed past bij het liedje dat ik op de terugweg hoorde. Of was het andersom.

Thuisgekomen zocht ik op youtube, alwaar een wazig filmpje, een paar concertregistraties en een handjevol covers van niet ál te muzikale wereldburgers de schamele opbrengst waren.
Verder naar zijn site alwaar ik tot mijn lichte teleurstelling merkte dat het bij die ene CD in 2005 was gebleven. Waar ik destijds kennis mee maakte via een collega-met-een-vriendin-die-weer-iemand-kende-die-had-gebackpacked-in-Australië. En hij bleek dan weer de frontman te zijn van Powderfinger, waarvan we jaren eerder een CD kregen van een vriend die eveneens had rondgetrokken in Australië, en die zo te zien iets fanatieker te werk gingen. En gaan.

Maar goed, niet eenvoudig een youtube-filmpje plaatsen dus, deze keer.
Dan vraag ik hierbij iets meer inspanning om je te verplaatsen in míjn moment van gister:

Ga vooral hier even luisteren naar Yesterday's Gone.
En kijk dan ondertussen hiernaar:


Zing een stukje mee, als dat je gelukkig maakt:

You can sail on seven seas
Lend your heart out to who you please
Where ever you travel what ever you see
don't forget the love you got from me

Goodnight moon goodbye sun
What goes with you is all my love
I hope your best is yet to come
let's close the book what's done is done
'cos yesterday's gone

Zeg, hoe retro is dat?

1 opmerking:

  1. Grappig, Powderfinger kende ik maar dit verhaal was mij echter onbekend. Bedankt voor weer een goeie muzikale tip!

    Btw, Mayer Hawthorne zit nu standaard in mijn wisselaar. groet Koos

    BeantwoordenVerwijderen